Een voedingsplan tijdens het keto dieet

Het keto dieet is een dieet waar je al de koolhydraten in voeding weglaat, je eet dus geen brood, pasta, rijst of aardappels bijvoorbeeld. Het keto dieet is dus het verwijderen van koolhydraat houdende voedingsmiddelen uit je eetpatroon. Door het verwijderen van de koolhydraten, moet je een vervanger hebben. Bij het keto dieet worden de koolhydraten vervangen door vetrijke en eiwitrijke producten. Er worden veel dingen gegeten wat veel natuurlijke oli├źn en vetten bevatten. Producten zoals vis, vlees, bepaalde zaden, avocado, groenten, kaas en eieren. Het vervangen van koolhydraten naar vetrijke producten, zorgt ervoor dat je lichaam in ketose stand gaat. De verbranding van koolhydraten stopt dan, en schakelt over op vetverbranding. Door dit proces verbrand je snel vet, waardoor het belangrijk is dat je een voedingsplan voor jezelf maakt. 

De Ketobox

Welke opties heb je?

Tijdens het keto dieet is het belangrijk dat je gevarieerd eet, daarom is een voedingsplan belangrijk. Een paar voorbeelden zijn:

Ontbijt: Als ontbijt kan je bijvoorbeeld een omelet maken, met spinazie en kaas toegevoegd. Ook kun je er wat tomaat en avocado bij toevoegen om met wat meer een vullende maaltijd te maken. 

Lunch:  Als lunch kun je bijvoorbeeld een salade maken. In die salade is het belangrijk om er genoeg dingen in te voegen. Dingen zoals kip, avocado, komkommer, spinazie. Ook kun je er bijvoorbeeld wat zalm bij bakken, zo is het een gezonde en goed gevulde maaltijd.

Avondeten: Als avondeten kan je wat garnalen of andere vetrijke vis of vlees soorten bakken, samen met brocolli en wat andere groenten erbij voegen. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *