Goede nachtrust met een koudschuim matras

Een goede nachrust is belangrijk, niet alleen voor ouderen maar ook juist voor jongeren. Het is belangrijk dat je een goede nacht maakt, en dat u goed uitgerust bent wanneer u wakker wordt. Om een goede nacht te maken is het nodig om een goed matras te hebben. Een matras is uiteindelijk een van de meest belangrijke elementen om een goede nachtrust te pakken. Een matras uitzoeken is soms nog niet even simpel. Soms duurt het even voordat u een goed matras gevonden heeft. Voordat u een beslissing neemt, moet u minstens 15-20 minuten op elke matras liggen en proberen op het matras verschillende slaaphoudingen uit te proberen. Schaam je niet: ga op uw rug liggen, op uw buik en op uw zij. Ook zou naar onze mening het matras moeten worden getest op een goed bed.

Goed testen is belangrijk

Zoals we hierboven al schreven is het testen van een matras erg belangrijk. Testen stopt niet in de winkel, en wanneer u een matras besteld begint het testen pas thuis. Als u een paar nachten slaapt, krijgt u informatie over of uw matras comfort en voldoende ondersteuning biedt. Probeer in feite een matras meerdere dagen uit. Klachten beginnen soms pas na een aantal dagen.

Verschillende soorten matrassen

Er zijn verschillende soorten matrassen, elk soort matras heeft zo zijn eigen voordelen. Koudschuim – oftewel High Resilience Schuim (hoge veerkracht) – is een schuim met een hoge veerkracht. Het materiaal ademt hierdoor zeer goed en het voert vocht gemakkelijk af. Met een koudschuim matras bent u verzekert van hoog comfort. De beste koudschuim matras vindt u online bij Godu Slapen. Het is belangrijk om voor uzelf ook deze matrassen te testen. Met een bedenktijd van 30 dagen kan u een goede overweging maken.

Nachtrust verbeteren

Een goede nachtrust begint dus bij een goed matras maar er zijn nog meer elementen die uw nachtrust beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan de temperatuur van uw slaapkamer. Een warme kamer kan soms zorgen voor benauwdheid terwijl een te koude kamer juist niet lekker is. Het is daarom belangrijk om de temperatuur op uw kamer goed te regelen. Daarnaast is het verstandig om voor het slapen niet meer teveel naar een scherm te kijken. Dit zorgt ervoor dat uw hersenen actief blijven, waardoor u uiteindelijk juist minder goed slaapt. Zorg ervoor dat u een uur voordat u naar bed gaat niet meer fel licht aan heeft staan (van bijvoorbeeld de lamp of van uw telefoon).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *